Besøg af Nødhjælpskaravanen

Som optakt til Folkekirkens Nødhjælps landsindsamling på søndag havde præsterne ved Herfølge Kirke inviteret konfirmanderne til en aften med oplæg fra Nødhjælpskaravanen, der bestod af 3 unge, der nyligt var hjemkommet fra et ophold i Nepal. De fortalte om oplevelser fra en anderledes verden end den kendte i Danmark og om landsbyer, hvor projekter fra Folkekirkens Nødhjælp gjorde en stor forskel.

De tre unge, Jeppe, Lasse og Asta kunne berette om et liv med klimaudfordringer med risiko for jordskred og jordskælv, et liv hvor der skal træffes vanskelige valg i familier mellem sygdomsbehandling og ingen behandling.

Små projekter, som en mur der dæmmer op for jordskred, et hul i jorden hvor der kan laves vandopsamling og toiletbyggeri var nogle af de konkrete projekter, som de unge havde set kunne gøre en stor forskel i de landsbyer de selv havde boet i.

Det blev en tankevækkende aften for de unge fremmødte konfirmander, som sluttede med pizza og hyggeligt samvær.

Vil du være med?
Kirke- og kulturmedarbejder Lise Fuglsang og sognepræst Mogens Funder Larsen står i spidsen for Folkekirkens Nødhjælps Landsindsamling i Herfølge.

Lise og Mogens ser frem til på søndag den 10. marts, hvor indsamlingen starter fra Sognegården kl. 10, 11, 12 og 13. Vil man være indsamler, møder man bare op i Sognegården, Kirkepladsen 3, Herfølge, hvor de klar med indsamlingsmateriale og ruter. Alt sammen i den gode sags tjeneste.

Fra venstre: Jeppe, Asta og Lasse fra Folkekirkens nødhjælpskaravane og sognepræsterne Lars Ulrik Jensen, Mogens Funder Larsen, Susanne Rething Jelsdorf og kirke- og kulturmedarbejder Lise Fuglsang.

Vil du være med? Sognepræst Mogens Funder Larsen og kirke- og kulturmedarbejder Lise Fuglsang står klar søndag formiddag med ruter og informationer.