Åben Kirke i Herfølge

Der blev taget godt imod Herfølges "Åben Kirke"- arrangement tirsdag d. 18. juni 2024. Etter en fælles velkomst i sognegården, delte de fremmødte sig op, efter ønske om en rundvisning i kirken, en tur rundt på kirkegården eller et kig i den nyrenoverede præstegård, som nu fungerer som kontorer for kirkens præster og øvrige administrative personale.

Det var menighedsrådsmedlem Jette Melgaard der viste rundt i præstegården, med gode historier fra det lokale arkiv om livet i præstegården, som blev bygget i 1852.

Arrangementet sluttede med en tur forbi "Skægs Kaffevogn", hvor der vra frit valg på hylderne mellem forskellige slags kaffe. Kaffen kunne efterffølgende tages med ind i sognegården, hvor næstformand i menighedsrådet, Sisse Dahlin, bød velkommen tilbage med en pep-talk op til det kommende menighedsrådsvalg d. 17. september 2024 og ikke mindst med kage og fællessang.