Rasmus Botoft og Anne Dorte Michelsen tager livtag med folkekirken

Mød skuespiller Rasmus Botoft og sanger Anne Dorte Michelsen til en åben samtale om tro og kirke. Den spændende aften finder sted torsdag den 29. februar kl. 17.30-21.00 på Lillesyd i Herfølge.

Kirkerne i Køge kommune inviterer til en spektakulær event i anledning af det kommende menighedsrådsvalg i september. Aftenen indledes med hyggelig aftensmad som Lillesyds dygtige kokke tilbereder over bål, så vinterens sidste aften bliver ekstra stemningsfuld. Vi henter maden ved de blussende bål, men spiser inde i varmen.

Herefter vil skuespiller Rasmus Botoft (kendt fra bl.a. Rytteriet og Badehotellet) og sanger Anne Dorte Michelsen (kendt fra bl.a. Tøsedrengene) fortælle om deres forhold til tro og kirke. Samtalen ledes på vej af Anton Pihl, som er formand for Landsforeningen af Menighedsråd. Afslutningsvis samles vi i mindre grupper til drøftelser af, hvordan kirkerne i Køge kommune bedst kan give menig for os alle og hver især.

Fri entré, men med tilmelding inden den15. februar 2024
Arrangementet inklusive spisning er gratis, men forbeholdt borgere i de nærliggende sogne.
Vi kan maksimalt være 175 mennesker på Lillesyd og tilmelding skal ske til:

Sognepræst Anita Engdahl
Mail: aen@km.dk
Skriv 29/2 samt navn og sogn i emnefeltet.
(man kan se hvilet sogn man tilhører på sogn.dk, hvis man er i tvivl)

Kirkerne i Køge Kommune glæder sig til at se rigtig mange torsdag den 29. februar kl. 17.30-21 på Lillesyd.

Adressen er Bjergvej, 8, Herfølge. Det er nemt at parkere.

Lidt fakta om menighedsråd
Menighedsrådene har ansvar for driften af vores mange lokale kirker, og i 2024 skal der være valg til menighedsrådene over hele Danmark.
Menighedsrådsvalgene foregår ved valgforsamlinger i de lokale sogne den 17. september 2024.
Hvis du er over 18 år og medlem af folkekirken, kan du møde op på valgforsamlingen og stille op til valget.
Den 14. maj 2024 er der orienteringsmøder om valget lokalt i alle sogne.
Mere info finder du på www.menighedsraad.dk.